
Końcówki serii i ostatnie sztuki: książki, kosmetyki, zabawki, odzież i więcej. Darmowa dostawa od 100 zł
Końcówki serii i ostatnie sztuki: książki, kosmetyki, zabawki, odzież i więcej. Darmowa dostawa od 100 zł
Autor: Paulina Ambroży
Producent: Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: miękka
Format (cm): 17 x 24
Ilość stron: 388
EAN: 9788323224839
Monografia jest studium wybranych twórców amerykańskiej poezji eksperymentalnej okresu modernizmu i postmodernizmu przez pryzmat tak zwanych "poeteorii" Jacquesa Derrida i Rolanda Barthesa. Tytułowa metafora wiersza-jeża, zaczerpnięta z eseju Derridy "Czym jest poezja?", służy do ukazania złożonych relacji wierszrzeczywistość oraz wiersz-czytelnik. Poezja, niczym jeż, jawi się jako istota delikatna, nieprzystępna, najeżona kolcami i narażona na zniszczenie przez czytelniczą parafrazę. Postrukturalistyczne konteksty teoretyczne, które zostały tu skonfrontowane z poezją wysokiego modernizmu (William Carlos Williams, Wallace Stevens, Marianne Moore, Gertrude Stein, Mina Loy) oraz eksperymentalnego postmodernizmu (Susan Howe, Bruce Andrews, Charles Bernstein, Rosmarie Waldrop , A.R. Ammons, Ellen Hinsey), nie mają funkcji narzędzia do „otwierania” bogactwa znaczeniowego wiersza, ale poprzez swoją formę i „poetyckość” stają się integralną częścią literackiego dyskursu.
Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!
Mamy na stanie 2 szt., wysyłamy od razu.
Wysyłamy w 24h + czas dostawy
14 dni na zwrot produktu
Darmowa dostawa już od 100 zł
Zamów tel.: 508 768 309
(Pon. – Pt. 8:00 – 15:00)
Monografia jest studium wybranych twórców amerykańskiej poezji eksperymentalnej okresu modernizmu i postmodernizmu przez pryzmat tak zwanych "poeteorii" Jacquesa Derrida i Rolanda Barthesa. Tytułowa metafora wiersza-jeża, zaczerpnięta z eseju Derridy "Czym jest poezja?", służy do ukazania złożonych relacji wierszrzeczywistość oraz wiersz-czytelnik. Poezja, niczym jeż, jawi się...
check_circle
check_circle