JUST DANCE 2016 XBOX 360
  • -33%
180,89 zł269,99 zł
WYDRAPYWANKA ŚWIATECZNA 3+
  • -30%
6,99 zł9,99 zł
BRYSTOL KARTON KOLOROWY ZIELONY 50 X 70 CM B2 - Panon
  • -30%
3,50 zł4,99 zł
VTOROJ DREVNERUSSKIJ PEREVOD APOFEGMAT BENASA BUDNOGO Eliza Małek - Studio Bel
  • -70%
Suzanne Collins
  • -65%
15,75 zł44,99 zł
KORALIKI DO PRASOWANIA KONIE ZESTAW KREATYWNY 5+
  • -44%
  • Obecnie brak na stanie
22,39 zł39,99 zł
DYSCYPLINY SPORTOWE - Fenix
  • -65%
7,00 zł19,99 zł
GIRLANDA LED CZERWONA
  • -30%
20,99 zł29,99 zł
Z JAK ZACHARIASZ Robert C. Obrien - Ya!
  • -65%
12,22 zł34,90 zł
  • OUTLET
    Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu

    Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu

    Opinia (0)
    1. Twarze terroru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 2. Perspektywa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1. Sztuka i terroryzm – niebezpieczne sąsiedztwo? . . . . . . . . . . . ...Czytaj więcej

    Autor: Jacek Zydorowicz

    Producent: Wydawnictwo Naukowe UAM

    Oprawa: twarda

    Format (cm): 17 x 24

    Ilość stron: 430

    EAN: 9788364902581

    1. Twarze terroru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

    2. Perspektywa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

    2.1. Sztuka i terroryzm – niebezpieczne sąsiedztwo? . . . . . . . . . . . . . . . . 19

    2.2. Podstawowe pojęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22

    2.2.1. Terroryzm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23

    2.2.2. Kultura wizualna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

    1. ROTE ARMEE FRAKTION W MECHANIZMACH PAMIĘCI KULTUROWEJ . . . . . . . . 47

    1.1. Krótko o kontrkulturowych kontekstach i historii Rote Armee Fraktion . . 49

    1.2. Twórcy kina wobec RAF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55

    1.3. Sztuka w zwierciadle archiwum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

    1.4. Sztuki wizualne wobec społecznego kryzysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86

    2. THE TROUBLES. IKONOGRAFIE KONFLIKTU ULSTERSKIEGO . . . . . . . . . . . . . . . 89

    2.1. Murale protestanckich lojalistów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92

    2.2. Murale katolickich republikanów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97

    2.3. Konflikt z perspektywy świata sztuki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107

    2.3.1. Problemy artystycznych polityk upamiętniania . . . . . . . . . . . . . . . 108

    2.3.2. Pokonfliktowe archiwa sztuki i projekty kuratorskie . . . . . . . . . . . 113

    2.3.3. Performerski ikonoklazm jako odpowiedź na lokalny kryzys

    reprezentacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116

    2.3.4. Mocne i subtelne idiomy lokalne w sztuce instalacji i obiektów . . 119

    2.3.5. Fotograficzne replikacje jako kontrolowane powroty do źródeł traumy 122

    2.4. Troubles w dramatach kinowych i telewizyjnych ……………… 135

    3. EKONOMIA POLITYCZNA OBRAZU. SZTUKA A SPRAWA PALESTYŃSKA . . . . . . 157

    3.1. Siła Magnum. Fotoreporterzy wojenni jako twórcy obrazów

    kolektywnej świadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163

    3.2. Sztuka palestyńska z perspektywy amerykańskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . 167

    3.3. Sztuka palestyńska z perspektywy europejskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173

    3.4. Sztuka palestyńska z perspektywy lokalnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187

    3.5. Perspektywa hybrydyczna: epizody lokalne o zasięgu globalnym

    i artystyczny nomadyzm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191

    3.6. Sprawa palestyńska w sztuce izraelskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198

    3.7. Kinowa „wiwisekcja” terrorysty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214

    4. CZAS AL-KAIDY. ZAMACHY Z 11 WRZEŚNIA 2001 roku I ICH NASTĘPSTWA

    W OPTYCE KULTURY WIZUALNEJ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225

    4.1. Sztuka wokół ground zero . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231

    4.2. W stronę nowej ikonografii terroru – kultura wizualna wobec następstw

    11 września. Wybrane przykłady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249

    4.2.1. Design i zbrodnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249

    4.2.2. Terror w sztuce czy terror sztuki? Kultura artystyczna

    jako społeczny alergen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253

    4.2.3. Imaginarium okrucieństwa. Wojna, tortury i terroryzm

    w perspektywie sztuki zachodniej i irackiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270

    4.2.4. Niespektakularne detronizacje – Saddam Husajn –

    Osama bin Laden – Mu’ammar al-Kaddafi . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300

    4.3. Euro-dżihad Al-Kaidy: Madryt i Londyn vs. karykatury Mahometa . . . . . 331

    4.4. Dwa pytania zamiast konkluzji: Terroryzm zmienił świat, czy sztuka

    może powiedzieć to samo? Jak robić sztukę po 11 września? . . . . . . . . 343

    5. CZAS PAŃSTWA ISLAMSKIEGO I JEGO NIEPAŃSTWOWY TERRORYZM . . . . . . . 347

    5.1. ISIS – infekowanie strachem i kulturowe reakcje immunologiczne . . . . . 349

    5.1.1. Globalizacja a terroryzm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350

    5.1.2. Infekowanie strachem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352

    5.1.3. Czym straszy ISIS? …………………………….. 353

    5.1.4. Kto boi się ISIS? Racjonalizacja strachu i lęków . . . . . . . . . . . . . . 361

    5.1.5. Sztuka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 367

    5.1.6. Potraumatyczny dysonans poznawczy i jego redukowanie . . . . . . 372

    5.2. Satyra wobec tragedii. Świat obrazów po zamachu na „Charlie Hebdo” . . . . 374

    5.2.1. Atak i jego przyczyny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 375

    5.2.2. Efekt Je suis Charlie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377

    5.2.3. Toonophilia vs. toonophobia – napięcia wokół satyry obrazkowej . . 380

    5.2.4. Militarno-ikoniczna osobowość naszych czasów . . . . . . . . . . . . . . 384

    5.2.5. Radykalny zwrot w kulturze – fundamentalizm kontra populizm . . 386

    PODSUMOWANIE, czyli z konieczności tymczasowe konkluzje dotyczące doby

    terroryzmu, która wciąż trwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391

    1. Strategie i taktyki komunikacji wizualnej terrorystów w ostatnich dekadach 392

    2. Konsekwencje kulturowe tej komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 393

    3. Polityki obrazowania terroryzmu w mediach i w kulturze artystycznej . . . 397

    4. Rola sztuki we współtworzeniu archiwum terroryzmu . . . . . . . . . . . . . . . 400

    BIBLIOGRAFIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403

    📚 Outlet książkowy – ta sama treść, niższa cena! 📚

    Książka jest nowa i pełnowartościowa, nigdy nieużywana.

    Może pochodzić z końcówek serii, zwrotów lub nadwyżek magazynowych.
    📦 Opakowanie lub okładka mogą nosić ślady magazynowania, takie jak delikatne otarcia czy pozostałości po etykiecie.
    ✅ Treść książki jest kompletna i nieuszkodzona.
    ✅ Gwarantujemy pełną funkcjonalność – czytasz bez przeszkód!
    ✅ Świetna okazja na tanią, nową lekturę!

    Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!

    Masz coś do powiedzenia? Napisz recenzję!
    Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu
    29,75 zł
    35,00 zł
    Ilość

    POŚPIESZ SIĘ OSTATNI EGZ. Mamy na stanie, wysyłamy od razu.

    Wysyłamy w 24h + czas dostawy

    14 dni na zwrot produktu

    Koszty dostaw już od 8.99 zł

    Darmowa dostawa już od 100 zł

    Zamów tel.: 508 768 309
    (Pon. – Pt. 8:00 – 15:00)

    Blik GPay Paypo Visa Mastercard
    KULTURA WIZUALNA W DOBIE TERRORYZMU

    Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu

    29,75 zł
    35,00 zł