TORBA PREZENTOWA KOŁA XL - PanonTorba Prezentowa Koła Xl
  • -50%
Opinia (0)
4,99 zł9,99 zł
SYSTEM ARGENTYŃSKI Monika Luft
  • -65%
Opinia (0)
10,47 zł29,90 zł
KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO ZE SCHEMATAMI Piotr Rylski - LexisNexis
  • -65%
Opinia (0)
8,71 zł24,90 zł
ZESZYT W LINIE 80 KARTEK A4
  • -30%
Opinia (0)
17,49 zł24,99 zł
ZNACHOR
  • -65%
  • Obecnie brak na stanie
Opinia (0)
10,15 zł29,00 zł
MAD AND BAD ROCK WAR 1 Robert Muchamore - Jaguar
  • -65%
Opinia (0)
12,22 zł34,90 zł
BEŻOWE SANDAŁY Z EKOZAMSZU ROZMIAR 37 II GATUNEKBeżowe Sandały Z Ekozamszu Rozmiar 37 Ii Gatunek
  • -75%
  • Obecnie brak na stanie
Opinia (0)
20,00 zł79,99 zł
MACHU PICCHU. STO LAT PO GODZINIE ZERO
  • -15%
  • Obecnie brak na stanie
Opinia (0)
42,41 zł49,90 zł
NASZA WOJNA Maciej Górny, Włodzimierz Borodziej - WAB
  • -40%
Opinia (0)
50,99 zł84,99 zł
      Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu

      Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu

      Opinia (0)
      1. Twarze terroru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 2. Perspektywa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1. Sztuka i terroryzm – niebezpieczne sąsiedztwo? . . . . . . . . . . . ...Czytaj więcej

      Autor: Jacek Zydorowicz

      Producent: Wydawnictwo Naukowe UAM

      Oprawa: twarda

      Format (cm): 17 x 24

      Ilość stron: 430

      EAN: 9788364902581

      1. Twarze terroru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

      2. Perspektywa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

      2.1. Sztuka i terroryzm – niebezpieczne sąsiedztwo? . . . . . . . . . . . . . . . . 19

      2.2. Podstawowe pojęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22

      2.2.1. Terroryzm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23

      2.2.2. Kultura wizualna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

      1. ROTE ARMEE FRAKTION W MECHANIZMACH PAMIĘCI KULTUROWEJ . . . . . . . . 47

      1.1. Krótko o kontrkulturowych kontekstach i historii Rote Armee Fraktion . . 49

      1.2. Twórcy kina wobec RAF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55

      1.3. Sztuka w zwierciadle archiwum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

      1.4. Sztuki wizualne wobec społecznego kryzysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86

      2. THE TROUBLES. IKONOGRAFIE KONFLIKTU ULSTERSKIEGO . . . . . . . . . . . . . . . 89

      2.1. Murale protestanckich lojalistów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92

      2.2. Murale katolickich republikanów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97

      2.3. Konflikt z perspektywy świata sztuki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107

      2.3.1. Problemy artystycznych polityk upamiętniania . . . . . . . . . . . . . . . 108

      2.3.2. Pokonfliktowe archiwa sztuki i projekty kuratorskie . . . . . . . . . . . 113

      2.3.3. Performerski ikonoklazm jako odpowiedź na lokalny kryzys

      reprezentacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116

      2.3.4. Mocne i subtelne idiomy lokalne w sztuce instalacji i obiektów . . 119

      2.3.5. Fotograficzne replikacje jako kontrolowane powroty do źródeł traumy 122

      2.4. Troubles w dramatach kinowych i telewizyjnych ……………… 135

      3. EKONOMIA POLITYCZNA OBRAZU. SZTUKA A SPRAWA PALESTYŃSKA . . . . . . 157

      3.1. Siła Magnum. Fotoreporterzy wojenni jako twórcy obrazów

      kolektywnej świadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163

      3.2. Sztuka palestyńska z perspektywy amerykańskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . 167

      3.3. Sztuka palestyńska z perspektywy europejskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173

      3.4. Sztuka palestyńska z perspektywy lokalnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187

      3.5. Perspektywa hybrydyczna: epizody lokalne o zasięgu globalnym

      i artystyczny nomadyzm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191

      3.6. Sprawa palestyńska w sztuce izraelskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198

      3.7. Kinowa „wiwisekcja” terrorysty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214

      4. CZAS AL-KAIDY. ZAMACHY Z 11 WRZEŚNIA 2001 roku I ICH NASTĘPSTWA

      W OPTYCE KULTURY WIZUALNEJ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225

      4.1. Sztuka wokół ground zero . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231

      4.2. W stronę nowej ikonografii terroru – kultura wizualna wobec następstw

      11 września. Wybrane przykłady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249

      4.2.1. Design i zbrodnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249

      4.2.2. Terror w sztuce czy terror sztuki? Kultura artystyczna

      jako społeczny alergen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253

      4.2.3. Imaginarium okrucieństwa. Wojna, tortury i terroryzm

      w perspektywie sztuki zachodniej i irackiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270

      4.2.4. Niespektakularne detronizacje – Saddam Husajn –

      Osama bin Laden – Mu’ammar al-Kaddafi . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300

      4.3. Euro-dżihad Al-Kaidy: Madryt i Londyn vs. karykatury Mahometa . . . . . 331

      4.4. Dwa pytania zamiast konkluzji: Terroryzm zmienił świat, czy sztuka

      może powiedzieć to samo? Jak robić sztukę po 11 września? . . . . . . . . 343

      5. CZAS PAŃSTWA ISLAMSKIEGO I JEGO NIEPAŃSTWOWY TERRORYZM . . . . . . . 347

      5.1. ISIS – infekowanie strachem i kulturowe reakcje immunologiczne . . . . . 349

      5.1.1. Globalizacja a terroryzm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350

      5.1.2. Infekowanie strachem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352

      5.1.3. Czym straszy ISIS? …………………………….. 353

      5.1.4. Kto boi się ISIS? Racjonalizacja strachu i lęków . . . . . . . . . . . . . . 361

      5.1.5. Sztuka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 367

      5.1.6. Potraumatyczny dysonans poznawczy i jego redukowanie . . . . . . 372

      5.2. Satyra wobec tragedii. Świat obrazów po zamachu na „Charlie Hebdo” . . . . 374

      5.2.1. Atak i jego przyczyny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 375

      5.2.2. Efekt Je suis Charlie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377

      5.2.3. Toonophilia vs. toonophobia – napięcia wokół satyry obrazkowej . . 380

      5.2.4. Militarno-ikoniczna osobowość naszych czasów . . . . . . . . . . . . . . 384

      5.2.5. Radykalny zwrot w kulturze – fundamentalizm kontra populizm . . 386

      PODSUMOWANIE, czyli z konieczności tymczasowe konkluzje dotyczące doby

      terroryzmu, która wciąż trwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391

      1. Strategie i taktyki komunikacji wizualnej terrorystów w ostatnich dekadach 392

      2. Konsekwencje kulturowe tej komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 393

      3. Polityki obrazowania terroryzmu w mediach i w kulturze artystycznej . . . 397

      4. Rola sztuki we współtworzeniu archiwum terroryzmu . . . . . . . . . . . . . . . 400

      BIBLIOGRAFIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403

      📚 Outlet książkowy – ta sama treść, niższa cena! 📚

      Książka jest nowa i pełnowartościowa, nigdy nieużywana.

      Może pochodzić z końcówek serii, zwrotów lub nadwyżek magazynowych.
      📦 Opakowanie lub okładka mogą nosić ślady magazynowania, takie jak delikatne otarcia czy pozostałości po etykiecie.
      ✅ Treść książki jest kompletna i nieuszkodzona.
      ✅ Gwarantujemy pełną funkcjonalność – czytasz bez przeszkód!
      ✅ Świetna okazja na tanią, nową lekturę!

      Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!

      Masz coś do powiedzenia? Napisz recenzję!
      Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu
      29,75 zł
      35,00 zł
      Ilość

      POŚPIESZ SIĘ OSTATNI EGZ. Mamy na stanie, wysyłamy od razu.

      Wysyłamy w 24h + czas dostawy

      14 dni na zwrot produktu

      Koszty dostaw już od 8.99 zł

      Darmowa dostawa już od 100 zł

      Zamów tel.: 508 768 309
      (Pon. – Pt. 8:00 – 15:00)

      Blik GPay Paypo Visa Mastercard
      KULTURA WIZUALNA W DOBIE TERRORYZMU

      Kultura Wizualna W Dobie Terroryzmu

      29,75 zł
      35,00 zł